Bestuur Tuingroep wijkergouw

Voorzitter: Chris Teunissen
Tweede voorzitter: Klaas Breunissen
Penningmeester: Nelleke Bosland
Secretaris: Klaas Breunissen
Tweede secretaris: Andrea van Pol
Algemeen bestuurslid: Margot van de Zilver
Algemeen bestuurslid: Diny Teekman
Algemeen bestuurslid: Annemieke Timmerman

Het bestuur is per email te bereiken, op info@tuingroepwijkergouw.nl en is elke eerste zaterdagochtend van de maand in de boerderij aanwezig.
De tuincommissie is elke zaterdagochtend te bereiken in “Samen Sterk”.
De bouwcommissie is elke eerste zaterdag van de maand te bereiken in het houten huisje naast “Samen Sterk”.


Reglementen

Hieronder kunt u de reglementen van de Bond van Volkstuinders en ons aanvullende Supplement Reglement downloaden.
Supplement Reglement_jan 2018
Reglementen van de Bond

Tuinregels
Alle regels over onderhoud aan tuinen, paden en sloten en de verplichte tuinbeurten leest u op de pagina van de Tuincommissie


Schade en inbraak

Heeft u schade aan uw tuinhuis, schuur of kas door storm of vandalisme, zijn er spullen gestolen of is er een ruit kapot? U krijgt uw schade (grotendeels) vergoed als u verzekerd bent en de schade op de juiste wijze meldt bij het bestuur en de verzekering. Lees hier wat u moet doen.


Commissies

Hieronder vindt u een overzicht van de andere commissies, allemaal belangrijk voor het reilen en zeilen van Tuinpark Wijkergouw. Voor de officiële taakomschrijving verwijzen we u naar de Reglementen van de Bond en het Supplement op het Afdelingsreglement. Tenzij anders is vermeld, zijn de commissies te bereiken via ons e-mailadres: tuinparkwijkergouw@gmail.com

Tuincommissie
De Tuincommissie is tijdens de werkbeurten elke zaterdag van 09.00 uur tot 12.30 uur aanwezig in Samen Sterk. Vragen kunt u ook sturen naar tuincommissiewijkergouw@gmail.com. Uw tuinbeurten kunt u wijzigen in de tuinbeurtenagenda op www.supersaas.nl/schedule/werkbeurten Wijkergouw. Als u verhinderd bent uw tuinbeurt te doen dan kunt u dat op de dag zelf vóór 09.00 uur melden op tel.nr. 020 4904567. De afgemelde werkbeurt moet u op een later tijdstip inhalen. Lees verder op de pagina van de tuincommissie

Bouwcommissie
Om alle zaken rond het bouwen van huisjes, schuren, kassen en andere bouwsels te regelen is er de Bouwcommissie. Deze commissie zorgt voor handhaving van de regels in het Reglement Bouwvoorschriften. Met name op het gebied van de (brand)veiligheid zijn er nog veel afwijkingen. Tevens worden te koop aangeboden huisjes en schuren door de commissie getaxeerd. Daarnaast wordt het Bestuur door de commissie geadviseerd wat betreft bouw, verbouw en onderhoud van de opstallen voor algemeen gebruik.

Hebt u vragen over bv. de septictank of plannen voor wijziging, groot onderhoud of een nieuw bouwsel, dan bent u welkom op het spreekuur. Dat is in het tuinseizoen (april t/m oktober) op de eerste zaterdag van de maand van 11.00 tot 13.00 uur in ‘Het Houten Huis’ naast ‘Samen Sterk’. Eventuele post rechtstreeks in de brievenbus van het huisje, of aan het adres: Wijkergouw 30, 1023 NX Amsterdam, email: bouwcommissiewijkergouw@hotmail.com.

Kascommissie
Een van de belangrijkste commissies is de Kascommissie, bestaande uit vijf personen, waarvan drie leden en twee plaatsvervangers. Deze commissie controleert ten minste tweemaal per jaar de boekhouding en brengt daarover schriftelijk verslag uit aan het afdelingsbestuur, het bondsbestuur en aan de ledenvergadering. Zij adviseert de leden over de begroting, het financieel jaarverslag en het financiële beleid van het bestuur. De leden van de Kascommissie worden benoemd door de leden op een Algemene Leden Vergadering en zijn tot aan de jaarlijkse afdelingsvergadering geheimhouding verplicht tegenover derden, met dien verstande dat indien onregelmatigheden in de administratie of tekorten in de geldmiddelen worden geconstateerd door één of meer leden, de verplichting bestaat hiervan onmiddellijk de voorzitter van de afdeling in kennis te stellen en een kopie aan het bondsbestuur te sturen. Het lidmaatschap van de kascommissie is niet verenigbaar met het lidmaatschap van het afdelingsbestuur en van een commissie die een financieel beheer voert.

Arbocommissie
De Arbocommissie informeert en adviseert het bestuur en anderen over de Arbo wet- en regelgeving. Zij bevordert dat die regels op Wijkergouw worden nageleefd. Het gaat om voorschriften op het gebied van veiligheid, gezondheid en welzijn.

Accucommissie
De Accucommissie is verantwoordelijk voor de in- en verkoop van accu’s en adviseert de tuinders over (duurzame) energievoorziening.

Barcommissie
De commissie regelt in- en verkoop van consumpties (drank en snacks), bemenst de bar tijdens openingstijden en zorgt dat de boerderij en het terras opgeruimd achterblijven. Barmedewerkers dienen de instructie Verantwoord Alcoholgebruik te hebben gevolgd.

Cordaancommissie
Deze commissie begeleidt, in overleg met de Tuincommissie, de cliënten van zorginstelling Cordaan (en hun verzorgers), die eenmaal per week op ons Tuinpark komen werken in het kader van hun dagbesteding.

In- en Verkoopcommissie
Deze commissie regelt de in- en verkoop van de artikelen die in de winkel verkocht worden en van de gasflessen. U kunt in de winkel terecht voor de aankoop van uw tuinbenodigdheden, van gereedschap en batterijen tot graszaad en zakken tuingrond. Ook zijn hier diverse apparaten te huur. Op zaterdagmorgen kunt u op het Terreintje ook lege gasflessen inleveren en volle flessen kopen.

Interieurcommissie
De medewerkers van deze commissie zorgen wekelijks voor het schoonmaken van het interieur van de boerderij.

Lunchcommissie
Op zaterdagmiddag, na de werkbeurten, verzorgt de Lunchcommissie de overheerlijke, gevarieerde zaterdagse lunch. Hier kunt u zelf uw broodje beleggen, van zelfgemaakte soep genieten, in de zon uw krantje lezen met een kop koffie en in een relaxte sfeer kontakten leggen met andere tuinders.

Redactiecommissie
Vier maal per jaar verschijnt het ‘Wijkergouwtje’, het blad van en voor de tuinders van Wijkergouw. Dit betekent: bedenken, (laten) schrijven, samenstellen en redigeren, vormgeven, laten produceren en distribueren onder de leden. Uw bijdrage kunt u sturen naar: wijkergouwtje@gmail.com. De Redactie werkt op basis van een Redactiestatuut dat door het Bestuur is vastgesteld.

Technische Commissie
De Technische Commissie houdt zich bezig met het onderhoud en kleine reparaties van de gemeenschappelijke gebouwen op het Tuinpark.

Waterleidingcommissie
Deze commissie beheert en repareert het waterleidingnet. Ook het afsluiten van het water tijdens het winterseizoen behoort tot de taken. Om schade aan uw leidingen te voorkomen is het belangrijk dat u voor het gaat vriezen uw hoofdkraan afsluit en via het aftapkraantje de leidingen laat leeglopen.


Wat te doen bij schade of inbraak?

Heeft u schade aan uw tuinhuis, schuur of kas door storm of vandalisme, zijn er spullen gestolen of is er een ruit kapot? U krijgt uw schade (grotendeels) vergoed als u verzekerd bent en de schade op de juiste wijze meldt bij het bestuur en de verzekering. Lees hieronder wat u moet doen.

Wat is wel en niet verzekerd?
De meeste tuinders zijn via tuinpark Wijkergouw en de Bond voor Volkstuinders verzekerd. In uw jaarfactuur vindt u het bedrag dat u aan verzekeringspremie betaald. Als u premie betaalt, zijn uw opstallen (tuinhuis, schuur, kas) en inboedel verzekerd tegen diefstal door inbraak, vernieling en schade door storm, brand, bliksem, ontploffing en glasbreuk. Let op, niet alles is echter verzekerd. Bij inbraak geldt een eigen risico van 45 euro. Gedurende het hele jaar zijn van verzekering uitgesloten: diefstal en vandalismeschade van rijwielen, bromfietsen, sieraden, geld en waardepapieren. In de periode 1 oktober tot 1 april zijn niet verzekerd: beeld- en geluidsapparatuur (radio, televisie, camera), zonnepanelen en schotelantennes. In deze laatste periode geldt een beperkte dekking van elektrisch en accuhandgereedschap en accu’s.

Meld schade altijd aan het bestuur!
Meldt de schade altijd aan het bestuur van ons tuinpark via de mail: tuinparkwijkergouw@gmail.com. Het bestuur reageert binnen enkele dagen en maakt een afspraak met u voor het ondertekenen van het schademeldingsformulier. Het schadeformulier kunt u hier downloaden en invullen. Schademeldingsformulier_2015

Het geheel ingevulde schadeformulier moet worden ondertekend door iemand van het bestuur, waarna U het schadeformulier op kunt sturen, samen met alle bonnen, offertes voor herstel etc.

Glasschade
Regel zelf eerst dat de glasschade hersteld wordt door een bedrijf naar keuze. Wijkergouw werkt samen met het de glasherstellijn. 022-9283362. Vul daarna het schadeformulier in en meld de schade zoals hierboven omschreven.

Diefstal
U moet eerst door de politie een proces-verbaal laten opmaken van de diefstal en inbraakschade. Vul daarna het schadeformulier in en meld de schade zoals hierboven omschreven.

Overige schade
U vult een schademeldingsformulier in en meld de schade zoals hierboven omschreven.

Uitbetaling van schadevergoedingen
De uitbetaling van schadevergoedingen loopt altijd via het bestuur van ons tuinpark. De verzekering betaalt uit aan het bestuur. U krijgt bericht van de verzekering welke schadevergoeding is vastgesteld en gestort op de rekening van het bestuur. Het bestuur stuurt het bedrag vervolgens door naar de
rekening van de betreffende tuinder.

Op het schadeformulier moet op de 2 e pagina bij 8. Ingevuld worden:
Bankrekening nummer: NL 72 RABO 0188678018
ten name van: Tuinpark Wijkergouw

Verzekeringsvoorwaarden
De verzekeringsvoorwaarden kunt u inzien op de website van de Bond van Volkstuinders: verzekeringsvoorwaarden

Scroll to top